Weg met die administratieve ballast!

In samenwerking met tal van verenigingssectoren werkt ‘de Verenigde Verenigingen’ aan een oplijsting van dossiers waarbij verenigingen nodeloos veel administratieve rompslomp ervaren. Al eens een erkenning aangevraagd om fiscale attesten uit te schrijven voor giften aan je vereniging? En wist je dat je bij verhuur van een zaal geen btw moet aanrekenen, maar als je ook materiaal verhuurt, wel? En wie is in jouw vereniging de Chinese vrijwilliger die de aangiftes bij Sabam én Billijke Vergoeding doet? Zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Ook heel wat beleidsmakers begrijpen dat het zo niet verder kan en dat niemand gebaat is met kafkaiaanse toestanden. Sommige dossiers zijn niet evident om snel te veranderen (omdat ze bijvoorbeeld ingebed zitten in Europese regels), maar andere vergen gewoon wat gezond verstand en doorzettingsvermogen én kunnen voor duizenden verenigingen meteen een wereld van verschil zouden maken. Ongetwijfeld kwam ook jouw vereniging al in aanraking met vele 'onnuttige' paperassen. Laat je klachten en – nog beter -- suggesties om ze op te lossen, weten aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we leggen het op tafel bij de beleidsverantwoordelijken. Bedankt!