SOCIALware: software voor verenigingen deel 2

Vorige pagina

Wat is goedkoop? Hoeveel kost dit?
Windows Vista voor 8 euro, Microsoft Office voor 12 euro? De kostprijs van de producten is een fractie van wat je in de winkel zou betalen,
namelijk de kost voor de administratieve verwerking. De prijs varieert per product en vind je hier terug.

Hoe lang duurt het voor ik de producten krijg?
Microsoft software krijg je na maximaal 10 werkdagen van een verzendkoerier. Op Symantec producten wacht je niet langer dan 20 werkdagen. Als je hardware van Cisco bestelt, wordt het binnen de 3 maand geleverd.

Hoe vaak kan ik producten bestellen?
Microsoft producten kan je om de 2 jaar minimaal 5 en maximaal 50 licenties van maximaal elk 6 verschillende programma’s ontvangen. Bij de bestelling van Cisco-programma’s kan je één keer per jaar (juli-juli) bestellen, zo veel je wil, zolang de jaarlijkse administratieve kost ervoor niet hoger is dan 600 euro. Bij Symantec mag je één bestelling plaatsen per jaar (juli-juni) van maximaal 2 producten.

Hulp! Welke producten zijn geschikt voor mijn computer?
Je weet niet precies welk product of welke versie je best aanvraagt? Dan kan SOCIALware vzw je telefonisch (tel. 02 256 99 93) of per e-mail helpen. Of vraag het via een overlegforum aan de experten van TechSoup: log je hier in en stel je vraag.
Ook op de website van de producten vind je heel wat informatie over de verschillen tussen de soft- en hardware: Microsoft, Cisco, Symantec.

Waar vind ik meer informatie over ICT ?
De laatste nieuwtjes op (alternatief) ICT vlak kan je vinden op www.victor-y.com of via het Vlaams Steunpunt Nieuwe Letterdheid (LINC vzw), dat ook jaarlijks de Digitale Week organiseert.
Ben je een socio-culturele vereniging, dan vind je bij Socius - het Steunpunt voor Sociaal-Cultureel Volwassenenwerk - veel informatie en tips over bijvoorbeeld Web2.0 of Open Source programma's.
Of spring eens binnen in een Digidak? Dat zijn openbare computerruimten waar iedereen gratis gebruik kan maken van de aanwezige computers, printer, scanner en internet. Het is de perfecte plaats om alles te weten te komen over de werking van een pc en het internet. In Digidak is altijd een begeleider die samen met jou de eerste stappen op de informatiesnelweg zet en die je kan helpen met al je computervragen.

Waarom werkte ‘de Verenigde Verenigingen’ rond SOCIALware?
'de Verenigde Verenigingen' is het samenwerkingsverband van honderden verenigingen, die samen het ‘middenveld’ vormen. Een van de hoofdtaken is verenigingen promoten en ondersteunen, ook in hun zoektocht naar goedkopere informaticaproducten voor hun vereniging.
In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media en SOCIALware vzw werkten we aan het afstemmen van het aanbod op de noden van het verenigingsleven en de promotie ervan.