De ronde van klimaatneutraal België

Een klimaatneutraal België, en dat dankzij gezamenlijke initiatieven van zowel lokale overheden als burgers, organisaties en bedrijven? Het is de droom van de Federale Raad voor Duurzame Ontwikkeling. Dat het kan, illustreert het FRDO onder meer aan de hand van de film "De ronde van klimaatneutraal België". In deze Belgische road movie gaat Jan Matthys op zoek naar lokale oplossingen voor het mondiale klimaatprobleem. Van Gent naar Malempré, van voeding over mobiliteit tot wonen en energie, er gebeurt véél in ons land en dat is het tonen waard. Wie weet kan het ook jou en je vereniging inspireren. Alvast veel kijkplezier!

De ronde van klimaatneutraal België | Sur les routes d’une Belgique sans carbone from Jan Mertens on Vimeo.

Wil je deze film gebruiken voor publieke presentaties (fora, studiedagen...), dan kan dit mits een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Er is ook een DVD-versie in hogere resolutie beschikbaar voor vertoningen, die je via ditzelfde e-mailadres kan aanvragen.