beweging.net zet vluchtelingen in het voetlicht tijdens de Week van de Vrijwilliger

Vanaf morgen, 27 februari, is het weer zover: overal in Vlaanderen worden vrijwilligers een week lang in de bloemetjes gezet tijdens de Week van de Vrijwilliger. Ook beweging.net doet gezwind mee, dit onder de slogan 'Vrijwilligerswerk aanstekelijk'. In het verlengde hiervan lanceert ze bovendien de actie Durf verenigen. Onbegrensd., waarmee vluchtelingen prominent in het voetlicht worden geplaatst.

Durf verenigen. Onbegrensdricht zich hierbij zowel naar vluchtelingen zelf als naar lokale overheden, vrijwilligers en bestuurders van lokale verenigen. Concreet reikt beweging.net een informatiepakket en bijhorend logo aan. Met de tips in het informatiepakket moeten lokale bewegingspunten het brede lokale verenigingsleven kunnen ondersteunen in hun inspanningen om vluchtelingen op te nemen in hun werking. Het logo dient dan weer om goede voorbeelden in de verf te zetten en inspanningen van lokale verenigingen te waarderen.

Geïnteresseerd in de actie? Verdere informatie vind je, net als de brochure, op de website van beweging.net. Een fijne Week van de Vrijwilliger gewenst!