Rondvraag: gebruikt jouw organisatie online betaalmethoden?

onlinebetalenOnline betaalmethoden. Sommige organisaties hebben er al ervaring mee, anderen weten er niet zoveel over of vinden het niet de moeite. De mogelijkheden zijn alvast talrijk: organisaties kunnen via online betaalmethoden op hun website producten verkopen, giften en lidgelden ontvangen, inschrijvingsgelden voor activiteiten toegestuurd krijgen... Desondanks is tot nog toe bitter weinig informatie voorhanden over de verspreiding en het gebruik van deze instrumenten binnen het verenigingsleven.

FOV, de federatie van het sociaal-cultureel volwassenenwerk, en Scwitch, de dienstverlener voor de sociaal-culturele sector, krijgen graag zicht op het gebruik, de ervaringen en de wensen van organisaties omtrent deze online betaalmethoden. Deze waardevolle informatie kunnen ze immers aanwenden in onderhandelingen met softwareleveranciers - waarom bijvoorbeeld geen samenaankoop of superdeal bewerkstelligen?

Om dit te kunnen doen, maakten ze alvast een korte enquête op. Hoe meer organisaties deze invullen, hoe meer we weten welke formule verenigingen genegen zijn - en dus hoe meer gewicht FOV en Scwitch in de schaal kunnen leggen bij eventuele onderhandelingen.

De enquête vind je hier - je kunt ze nog invullen tot eind augustus. Verspreid ze zeker ook bij jullie ledenorganisaties!