Projectoproep 'Buurten op den buiten': aan de slag op het platteland!

buurtverenigingHeb jij een bruisend idee dat het leven in je buurt of dorp op het platteland aangenamer kan maken? Dan kan je daar tot 5000 euro ondersteuning voor krijgen!

Met de projectoproep Buurten op den buiten ondersteunen de Koning Boudewijnstichting en de Vlaamse Landmaatschappij bewoners die een concreet project willen realiseren voor hun buurt of dorp. Het gaat om projecten die de kwaliteit van het leven in een dorp of buurt verbeteren en de contacten bevorderen tussen een ruime en diverse groep van bewoners. De stichting wil vooral projecten ondersteunen die alle buurt- of dorpsbewoners aanspreken.

Projecten kunnen ingediend worden door groepen buurtbewoners, lokale organisaties of verenigingen, en lokale besturen, OCMW's of zorginstellingen in samenspraak met de bewoners.

Voor meer informatie, de criteria en de kandidatuurstelling kun je terecht op de website van de Koning Boudewijnstichting. Hieronder vind je bovendien een handig filmpje over hoe je online een project kunt indienen.