CultuurContentement - 15 minuten tijd voor een straf lokaal cultuurbeleid

cultuurcontentementDe gemeenteraadsverkiezingen komen dichterbij en dus is het tijd om de aandacht te vestigen op het belang van lokaal cultuurbeleid. Wat vind jij belangrijk voor cultuur en hoe waardeer jij de inzet van jouw gemeente? FOV hoort het graag! Daarom roepen ze iedereen op deel te nemen aan de brede burgerbevraging CultuurContentement.

Er gebeurt lokaal al heel wat voor (amateur)kunstenaars, verenigingen, bibliotheken, cultuur- en gemeenschapscentra, erfgoed of kunstinstellingen. Maar wat kan beter? En waar kan jouw stad of gemeente in de toekomst extra op inzetten?

Naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen vestigt FOV, samen met het Forum voor Amateurkunsten, oKo, OCE, VVBAD en VVC graag de aandacht op het belang van lokaal cultuurbeleid. En dus stellen ze graag CultuurContentement voor.

CultuurContentement is een brede burgerbevraging. Aan de hand van deze bevraging krijgen steden en gemeenten met meer dan 100 respondenten eind dit jaar een cijferrapport waarmee ze zelf verder aan de slag kunnen. Als sensibilisering kan dit tellen en uiteraard staan de sectoren daarna graag klaar om het inhoudelijke debat mee te voeden, te beargumenteren en verder te stofferen.

Vul dus de enquête in op de website en bouw zo mee aan sterke culturele toekomstplannen in jouw gemeente.