Excursies Slim Gedeeld 16 & 17 mei - Antwerpen

Banner dossier slim gedeeld

De druk op de ruimte in het dichtbevolkte Vlaanderen en Brussel is groot. Het wordt almaar moeilijker om ruimte te vinden om aan vrije tijd, sport, cultuur of spel te doen. Bovendien heeft de overheid steeds minder middelen om te investeren in nieuwe jeugd-, sport- of culturele infrastructuren.

Om aan deze nood tegemoet te komen kijkt men vaak naar scholen. Hun ruimtes staan ’s avonds, tijdens het weekend, en in de schoolvakanties namelijk leeg, en kunnen dus opengesteld worden voor gebruik door (verenigingen uit) de buurt.

Maar is dit gedeeld gebruik van schoolinfrastructuur in de praktijk wel haalbaar? Hoe kunnen scholen en verenigingen omgaan met de obstakels voor gedeeld gebruik? En welke voordelen halen ze er uit?

Na twee succesvolle edities in Gent in 2016, organiseert de verenigde verenigingen i.s.m het Kenniscentrum Vlaamse steden, opnieuw twee excursiedagen, dit maal in Antwerpen. Tijdens de excursies bezoeken we verschillende inspirerende praktijkvoorbeelden van scholen die hun infrastructuur openstellen voor organisaties of voor de buurt, en leren we hoe de stad Antwerpen het gedeeld gebruik van schoolinfrastructuur ondersteunt.

Praktisch:
  • Inschrijven kan via deze link
  • Datum: 16 mei & 17 mei van 9u00 tot 17u00
  • Prijs: 30 euro (incl. fiets + lunch)
  • Aantal deelnemers: Max. 30 personen
  • Parcours: twee verschillende routes (programma volgt nog)
  • Doelgroep:  schooldirecties, Vlaamse en lokale beleidsmedewerkers, brede schoolcoordinatoren,...
  • Organisatie: Verenide Verenigingen i.s.m het Kenniscentrum Vlaamse Steden
  • Partners: Stedelijk Onderwijs Antwerpen, GO! Antwerpen, Katholiek Onderwijs Vlaanderen en de Onderwijsraad Antwerpen

Terug naar de overzichtspagina Slim Gedeeld! 2018